REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO ohh Gaia


1. Postanowienia ogólne

  1. Sklep internetowy „ohh Gaia” Elwira Stachowiak działający pod adresem www.ohhgaia.pl, prowadzony jest przez Elwirę Stachowiak, z siedzibą firmy przy ul. Zachodnia 6a, 64-150 Wijewo NIP: 6972229779, REGON: 54001025600000, wpisaną do CEIDG.
  2. Kontakt ze sklepem możliwy jest pod adresem e-mail: ohhgaia24@gmail.com, telefonicznie: 881949699, lub za pośrednictwem formularza kontaktowego na stronie sklepu.
  3. Regulamin określa zasady korzystania ze sklepu internetowego, składania zamówień, zawierania umów sprzedaży oraz zasady reklamacji i zwrotów.

2. Definicje

  1. Konsument – osoba fizyczna dokonująca zakupu niezwiązanego bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
  2. Klient – każdy podmiot składający zamówienie w sklepie.
  3. Sprzedawca – „ohh Gaia” Elwira Stachowiak.
  4. Towar – produkt oferowany do sprzedaży w sklepie internetowym.
  5. Umowa sprzedaży – umowa zawarta na odległość między Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem sklepu internetowego.

3. Zasady korzystania ze sklepu

  1. Do korzystania ze sklepu wymagane jest urządzenie z dostępem do Internetu i przeglądarki internetowej, oraz aktywnego adresu e-mail.
  2. Klient może złożyć zamówienie po założeniu konta lub bez rejestracji (jako gość).
  3. Klient zobowiązany jest do podania prawdziwych danych przy składaniu zamówienia.
  4. Ceny produktów podane w sklepie są wyrażone w PLN i o ile dotyczy zawierają podatek VAT.

4. Dane osobowe

  1. Administratorem danych osobowych klientów Sklepu jest Sprzedawca.
  2. Wszelkie informacje o przetwarzaniu danych osobowych klientów, jak i innych osób korzystających ze strony internetowej Sklepu można przeczytać w Polityce prywatności.

5. Składanie zamówień i zawarcie umowy

  1. Zamówienia można składać 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, za pośrednictwem strony www.ohhgaia.pl.
  2. W celu złożenia zamówienia Klient:
    1. wybiera towar,
    1. dodaje go do koszyka,
    1. wypełnia formularz zamówienia,
    1. wybiera sposób dostawy i płatności,
    1. potwierdza zamówienie,
    1. Zatwierdzenie przez klienta zamówienia oznacza:
    1. złożenie Sprzedawcy oferty zakupu Towarów zgodnie z opcjami wybranymi w zamówieniu oraz zgodnie z niniejszym Regulaminem,
    1. akceptację obowiązku dokonania zapłaty ceny towarów oraz kosztów ich dostawy.
  3. Informacje o produktach w Sklepie, tj. opisy i ceny, stanowią zaproszenie do zawarcia umowy sprzedaży w rozumieniu art. 71 k.c., zgodnie z warunkami Regulaminu.
  4. Po złożeniu zamówienia Klient otrzymuje wiadomość e-mail z potwierdzeniem przyjęcia zamówienia.
  5. Umowa sprzedaży zostaje zawarta z chwilą potwierdzenia zamówienia przez Sprzedawcę.
  6. W przypadku braku możliwości realizacji zamówienia (w całości bądź w części), Sprzedawca poinformuje o tym klienta – nie dochodzi wówczas do zawarcia Umowy. Sprzedawca poinformuje klienta jednocześnie o istniejących możliwościach ewentualnego innego sposobu realizacji zamówienia, Jeżeli zamówienie zostało wcześniej opłacone przez klienta, a nie jest możliwe do realizacji, Sprzedawca niezwłocznie zwraca klientowi dokonane płatności (stosownie do zakresu anulowania zamówienia).
  7. Sprzedawca przekazuje klientowi potwierdzenie zawarcia Umowy na trwałym nośniku najpóźniej w momencie dostarczenia Towaru
  • Sklep nie ponosi odpowiedzialności za niedostarczenie zamówienia lub opóźnienie w jego dostawie powstałe w wyniku podania przez klienta niepełnego / błędnego adresu dostawy lub braku podania innych danych niezbędnych do realizacji zamówienia.
  • Sprzedawca zastrzega sobie prawo do wstrzymania realizacji zamówienia w sytuacji, gdy klient podał nieprawdziwe dane lub gdy dane te budzą uzasadnione wątpliwości co do ich poprawności. W takim przypadku Sprzedawca (jeśli to możliwe) podejmie próbę kontaktu z klientem, celem weryfikacji prawdziwości podanych danych.
  • Jeśli klient założy konto w sklepie, rejestracja jest jednorazowa, a podany adres poczty e-mail oraz wybrane przez klienta hasło są podstawą do późniejszego logowania. Szczegóły udostępniania przez sprzedawcę usługi cyfrowej prowadzenia Konta dostępne są poniżej w Regulaminie Konta.
    Zalogowanie do konta umożliwia wgląd do swoich zamówień i ich statusów, oraz sprawia, że nie trzeba ponownie wypełniać formularza zamówienia swoimi danymi osobowymi.
  • Klient może bez ponoszenia jakichkolwiek kosztów w każdym czasie zrezygnować z posiadania konta. W tym celu należy wysłać swoją rezygnację na adres e-mail: ohhgaia24@gmail.com

6. Płatności

  1. Dostępne formy płatności:
    1. przelew tradycyjny na konto: 44 8669 0001 3008 0081 2443 0002
    1. płatność elektroniczna T-pay
    1. BLIK
    1. płatność przy odbiorze.
  2. W przypadku wyboru płatności przelewem, Klient zobowiązany jest do dokonania wpłaty w terminie 1dnia od złożenia zamówienia.
  3. Koszt dostawy Towarów podawany jest osobno w koszyku Sklepu, w zależności od sposobu dostawy wybranego przez klienta.

7. Dostawa

  1. Towar wysyłany jest na adres wskazany przez Klienta, lub paczkomat InPost.
  2. Dostawa realizowana jest za pośrednictwem InPost.
  3. Czas realizacji zamówienia wynosi od 1 do 5 dni roboczych.
  4. Za wyjątkiem Towarów odbieranych przez klienta osobiście, zamówienie uważa się za zrealizowane z chwilą nadania przesyłki do klienta (powierzenia przesyłki przewoźnikowi trudniącemu się przewozem). Dokładny rzeczywisty termin doręczenia przesyłki określa przewoźnik.
  5. Koszt dostawy podany jest w trakcie składania zamówienia.
  6. Sprzedawca standardowo obsługuje zamówienia na terenie Rzeczpospolitej Polskiej za pokryciem kosztów wskazanych na stronie Sklepu.

8. Odstąpienie od umowy

  1. Klient będący konsumentem lub przedsiębiorcą, o którym mowa w art. 7aa ustawy o prawach konsumenta (dalej „Przedsiębiorca Uprzywilejowany”) posiada ustawowe prawo odstąpienia od umowy sprzedaży Towaru w terminie 14 dni od jego otrzymania, bez podawania przyczyny, z zastrzeżeniem wyjątków, o których mowa poniżej.
  2. Do zachowania terminu do odstąpienia od umowy wystarczy, aby klient wysłał w w/w terminie, oświadczenie:
    1. w formie elektronicznej na adres:
    1. w formie pisemnej na adres:  ul. Waryńskiego 2b, 67-410 Sława.
  • Oświadczenie o odstąpieniu od umowy może być złożone według wzoru dostępnego tutaj przy czym użycie wzoru nie jest obowiązkowe. Sprzedawca niezwłocznie prześle klientowi w formie e-mail potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy.
  • Następnie w terminie kolejnych 14 dni klient powinien na własny koszt odesłać zwracane Towary na adres pocztowy ul. Waryńskiego 2b, 67-410 Sława.
  • sprzedawca niezwłocznie, nie później niż w ciągu 14 dni od otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy, dokona na rzecz klienta zwrotu ceny towaru.

  • Sprzedawca może powstrzymać się ze zwrotem płatności do momentu, gdy otrzyma Towar z powrotem.

  • Zwrot płatności zostanie dokonany przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez klienta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że klient wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie. W przypadku płatności za pobraniem, zwrot dokonywany jest na konto.
  • Zwrot płatności wykonywany jest wyłącznie za cenę towaru, koszt transportu nie podlega zwrotowi.
  • Klient ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości zwracanego Towaru, jeżeli przed złożeniem oświadczenia o odstąpieniu od umowy używał Towaru w sposób inny niż konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.


9. Wyjątki od prawa odstąpienia od umowy sprzedaży Towaru

  1. Prawo do odstąpienia od umowy nie przysługuje w przypadku Umów o dostarczenie Towarów:
    1. nieprefabrykowanych, wyprodukowanych według specyfikacji konsumenta /Przedsiębiorcy Uprzywilejowanego lub służących zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb (towary personalizowane);
    1. ulegających szybkiemu zepsuciu lub o krótkim terminie przydatności do użycia (towary szybko psujące się);
    1. dostarczanych w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie to zostało otwarte przez klienta, a towaru po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych (towary zapakowane ze względów higienicznych);
    1. nagrań dźwiękowych, wizualnych albo programów komputerowych, dostarczanych na nośniku materialnym (np. płyta CD) w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
    1. które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi towarami (np. materiały budowlane, jeśli zostały użyte);
    1. dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę (prasa papierowa);
    1. których cena zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi Sprzedawca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy;
    1. napojów alkoholowych, których cena została uzgodniona przy zawarciu umowy sprzedaży, a których dostarczenie może nastąpić dopiero po upływie 30 dni i których wartość zależy od wahań na rynku, nad którymi Sprzedawca nie ma kontroli.

10. Reklamacje

  1. Sprzedawca zobowiązany jest dostarczyć klientowi Towary zgodne z Umową.
  2. Wobec konsumentów i Przedsiębiorców Uprzywilejowanych Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za zgodność Towarów zgodnie z przepisami ustawy o prawach konsumenta. Wobec pozostałych klientów Sprzedawca ponosi odpowiedzialność na zasadach wynikających z kodeksu cywilnego.
  3. Reklamacje mogą być składane:
    1. w formie elektronicznej na adres: ohhgaia24@gmail.com
    1. lub w formie pisemnej na adres: ul. Waryńskiego 2b, 67-410 Sława
  • Sprzedawca rozpatrzy reklamację w takiej formie, w jakiej została ona złożona (pisemnie lub poprzez wiadomość e-mail) w terminie 14 dni od otrzymania reklamacji.
  • W razie niezadowolenia ze sposobu załatwienia reklamacji przez Sprzedawcę, konsument i Przedsiębiorca Uprzywilejowany mogą (niezależnie od zwykłego postępowania przed sądem powszechnym) skorzystać także z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń.
  • W powyższym celu można:
    • zwrócić się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu,
    • skorzystać z pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika praw konsumenta lub organizacji społecznej, do której statutowych zadań należy ochrona konsumentów,
    • skorzystać z platformy ODR (Online Dispute Resolution), która służy do internetowego rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami, jeśli spór dotyczy zobowiązań wynikających z umowy zawartej przez internet.
    • zwrócić się do stałego polubownego sądu konsumenckiego z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej umowy.
  • Dodatkowe informacje odnośnie pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń można uzyskać także na stronie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

11. Dane osobowe (RODO)

  1. Administratorem danych osobowych Klienta jest „ohh Gaia” Elwira Stachowiak.
  2. Dane osobowe przetwarzane są w celu realizacji zamówień i prowadzenia konta Klienta.
  3. Klient ma prawo dostępu do swoich danych, ich poprawiania, żądania usunięcia oraz sprzeciwu wobec przetwarzania.
  4. Szczegółowe informacje znajdują się w Polityce Prywatności dostępnej pod adresem [link do polityki prywatności].

12. Postanowienia końcowe

  1. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym regulaminie zastosowanie mają przepisy prawa polskiego.
  2. Żadne z postanowień Regulaminu nie wyłącza lub w żadnym stopniu nie ogranicza uprawnień konsumenta (i Przedsiębiorcy Uprzywilejowanego) wynikających z przepisów prawa.
  3. Umowa zawierana jest w języku polskim.
  4. Sprzedawca może dokonywać zmian Regulaminu w każdym czasie, przy czym zmiany takie mają zastosowanie do zamówień złożonych po opublikowaniu nowej wersji Regulaminu, a w przypadku (i) wcześniej zawartych Umów o świadczenie usługi cyfrowej lub usługi elektronicznej, a także w przypadku (ii) klientów posiadających Konto w sklepie – klient będzie powiadomiony o zmianie Regulaminu i możliwości nie zaakceptowania nowej treści.
  5. Regulamin obowiązuje od dnia  01.11.2025