REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO ohh Gaia
1. Postanowienia ogólne
- Sklep internetowy „ohh Gaia” Elwira Stachowiak działający pod adresem www.ohhgaia.pl, prowadzony jest przez Elwirę Stachowiak, z siedzibą firmy przy ul. Zachodnia 6a, 64-150 Wijewo NIP: 6972229779, REGON: 54001025600000, wpisaną do CEIDG.
- Kontakt ze sklepem możliwy jest pod adresem e-mail: ohhgaia24@gmail.com, telefonicznie: 881949699, lub za pośrednictwem formularza kontaktowego na stronie sklepu.
- Regulamin określa zasady korzystania ze sklepu internetowego, składania zamówień, zawierania umów sprzedaży oraz zasady reklamacji i zwrotów.
2. Definicje
- Konsument – osoba fizyczna dokonująca zakupu niezwiązanego bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
- Klient – każdy podmiot składający zamówienie w sklepie.
- Sprzedawca – „ohh Gaia” Elwira Stachowiak.
- Towar – produkt oferowany do sprzedaży w sklepie internetowym.
- Umowa sprzedaży – umowa zawarta na odległość między Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem sklepu internetowego.
3. Zasady korzystania ze sklepu
- Do korzystania ze sklepu wymagane jest urządzenie z dostępem do Internetu i przeglądarki internetowej, oraz aktywnego adresu e-mail.
- Klient może złożyć zamówienie po założeniu konta lub bez rejestracji (jako gość).
- Klient zobowiązany jest do podania prawdziwych danych przy składaniu zamówienia.
- Ceny produktów podane w sklepie są wyrażone w PLN i o ile dotyczy zawierają podatek VAT.
4. Dane osobowe
- Administratorem danych osobowych klientów Sklepu jest Sprzedawca.
- Wszelkie informacje o przetwarzaniu danych osobowych klientów, jak i innych osób korzystających ze strony internetowej Sklepu można przeczytać w Polityce prywatności.
5. Składanie zamówień i zawarcie umowy
- Zamówienia można składać 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, za pośrednictwem strony www.ohhgaia.pl.
- W celu złożenia zamówienia Klient:
- wybiera towar,
- dodaje go do koszyka,
- wypełnia formularz zamówienia,
- wybiera sposób dostawy i płatności,
- potwierdza zamówienie,
- Zatwierdzenie przez klienta zamówienia oznacza:
- złożenie Sprzedawcy oferty zakupu Towarów zgodnie z opcjami wybranymi w zamówieniu oraz zgodnie z niniejszym Regulaminem,
- akceptację obowiązku dokonania zapłaty ceny towarów oraz kosztów ich dostawy.
- Informacje o produktach w Sklepie, tj. opisy i ceny, stanowią zaproszenie do zawarcia umowy sprzedaży w rozumieniu art. 71 k.c., zgodnie z warunkami Regulaminu.
- Po złożeniu zamówienia Klient otrzymuje wiadomość e-mail z potwierdzeniem przyjęcia zamówienia.
- Umowa sprzedaży zostaje zawarta z chwilą potwierdzenia zamówienia przez Sprzedawcę.
- W przypadku braku możliwości realizacji zamówienia (w całości bądź w części), Sprzedawca poinformuje o tym klienta – nie dochodzi wówczas do zawarcia Umowy. Sprzedawca poinformuje klienta jednocześnie o istniejących możliwościach ewentualnego innego sposobu realizacji zamówienia, Jeżeli zamówienie zostało wcześniej opłacone przez klienta, a nie jest możliwe do realizacji, Sprzedawca niezwłocznie zwraca klientowi dokonane płatności (stosownie do zakresu anulowania zamówienia).
- Sprzedawca przekazuje klientowi potwierdzenie zawarcia Umowy na trwałym nośniku najpóźniej w momencie dostarczenia Towaru
- Sklep nie ponosi odpowiedzialności za niedostarczenie zamówienia lub opóźnienie w jego dostawie powstałe w wyniku podania przez klienta niepełnego / błędnego adresu dostawy lub braku podania innych danych niezbędnych do realizacji zamówienia.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do wstrzymania realizacji zamówienia w sytuacji, gdy klient podał nieprawdziwe dane lub gdy dane te budzą uzasadnione wątpliwości co do ich poprawności. W takim przypadku Sprzedawca (jeśli to możliwe) podejmie próbę kontaktu z klientem, celem weryfikacji prawdziwości podanych danych.
- Jeśli klient założy konto w sklepie, rejestracja jest jednorazowa, a podany adres poczty e-mail oraz wybrane przez klienta hasło są podstawą do późniejszego logowania. Szczegóły udostępniania przez sprzedawcę usługi cyfrowej prowadzenia Konta dostępne są poniżej w Regulaminie Konta.
Zalogowanie do konta umożliwia wgląd do swoich zamówień i ich statusów, oraz sprawia, że nie trzeba ponownie wypełniać formularza zamówienia swoimi danymi osobowymi. - Klient może bez ponoszenia jakichkolwiek kosztów w każdym czasie zrezygnować z posiadania konta. W tym celu należy wysłać swoją rezygnację na adres e-mail: ohhgaia24@gmail.com
6. Płatności
- Dostępne formy płatności:
- przelew tradycyjny na konto: 44 8669 0001 3008 0081 2443 0002
- płatność elektroniczna T-pay
- BLIK
- płatność przy odbiorze.
- W przypadku wyboru płatności przelewem, Klient zobowiązany jest do dokonania wpłaty w terminie 1dnia od złożenia zamówienia.
- Koszt dostawy Towarów podawany jest osobno w koszyku Sklepu, w zależności od sposobu dostawy wybranego przez klienta.
7. Dostawa
- Towar wysyłany jest na adres wskazany przez Klienta, lub paczkomat InPost.
- Dostawa realizowana jest za pośrednictwem InPost.
- Czas realizacji zamówienia wynosi od 1 do 5 dni roboczych.
- Za wyjątkiem Towarów odbieranych przez klienta osobiście, zamówienie uważa się za zrealizowane z chwilą nadania przesyłki do klienta (powierzenia przesyłki przewoźnikowi trudniącemu się przewozem). Dokładny rzeczywisty termin doręczenia przesyłki określa przewoźnik.
- Koszt dostawy podany jest w trakcie składania zamówienia.
- Sprzedawca standardowo obsługuje zamówienia na terenie Rzeczpospolitej Polskiej za pokryciem kosztów wskazanych na stronie Sklepu.
8. Odstąpienie od umowy
- Klient będący konsumentem lub przedsiębiorcą, o którym mowa w art. 7aa ustawy o prawach konsumenta (dalej „Przedsiębiorca Uprzywilejowany”) posiada ustawowe prawo odstąpienia od umowy sprzedaży Towaru w terminie 14 dni od jego otrzymania, bez podawania przyczyny, z zastrzeżeniem wyjątków, o których mowa poniżej.
- Do zachowania terminu do odstąpienia od umowy wystarczy, aby klient wysłał w w/w terminie, oświadczenie:
- w formie elektronicznej na adres:
- w formie pisemnej na adres: ul. Waryńskiego 2b, 67-410 Sława.
- Oświadczenie o odstąpieniu od umowy może być złożone według wzoru dostępnego tutaj przy czym użycie wzoru nie jest obowiązkowe. Sprzedawca niezwłocznie prześle klientowi w formie e-mail potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy.
- Następnie w terminie kolejnych 14 dni klient powinien na własny koszt odesłać zwracane Towary na adres pocztowy ul. Waryńskiego 2b, 67-410 Sława.
- sprzedawca niezwłocznie, nie później niż w ciągu 14 dni od otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy, dokona na rzecz klienta zwrotu ceny towaru.
- Sprzedawca może powstrzymać się ze zwrotem płatności do momentu, gdy otrzyma Towar z powrotem.
- Zwrot płatności zostanie dokonany przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez klienta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że klient wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie. W przypadku płatności za pobraniem, zwrot dokonywany jest na konto.
- Zwrot płatności wykonywany jest wyłącznie za cenę towaru, koszt transportu nie podlega zwrotowi.
- Klient ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości zwracanego Towaru, jeżeli przed złożeniem oświadczenia o odstąpieniu od umowy używał Towaru w sposób inny niż konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
9. Wyjątki od prawa odstąpienia od umowy sprzedaży Towaru
- Prawo do odstąpienia od umowy nie przysługuje w przypadku Umów o dostarczenie Towarów:
- nieprefabrykowanych, wyprodukowanych według specyfikacji konsumenta /Przedsiębiorcy Uprzywilejowanego lub służących zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb (towary personalizowane);
- ulegających szybkiemu zepsuciu lub o krótkim terminie przydatności do użycia (towary szybko psujące się);
- dostarczanych w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie to zostało otwarte przez klienta, a towaru po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych (towary zapakowane ze względów higienicznych);
- nagrań dźwiękowych, wizualnych albo programów komputerowych, dostarczanych na nośniku materialnym (np. płyta CD) w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
- które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi towarami (np. materiały budowlane, jeśli zostały użyte);
- dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę (prasa papierowa);
- których cena zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi Sprzedawca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy;
- napojów alkoholowych, których cena została uzgodniona przy zawarciu umowy sprzedaży, a których dostarczenie może nastąpić dopiero po upływie 30 dni i których wartość zależy od wahań na rynku, nad którymi Sprzedawca nie ma kontroli.
10. Reklamacje
- Sprzedawca zobowiązany jest dostarczyć klientowi Towary zgodne z Umową.
- Wobec konsumentów i Przedsiębiorców Uprzywilejowanych Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za zgodność Towarów zgodnie z przepisami ustawy o prawach konsumenta. Wobec pozostałych klientów Sprzedawca ponosi odpowiedzialność na zasadach wynikających z kodeksu cywilnego.
- Reklamacje mogą być składane:
- w formie elektronicznej na adres: ohhgaia24@gmail.com
- lub w formie pisemnej na adres: ul. Waryńskiego 2b, 67-410 Sława
- Sprzedawca rozpatrzy reklamację w takiej formie, w jakiej została ona złożona (pisemnie lub poprzez wiadomość e-mail) w terminie 14 dni od otrzymania reklamacji.
- W razie niezadowolenia ze sposobu załatwienia reklamacji przez Sprzedawcę, konsument i Przedsiębiorca Uprzywilejowany mogą (niezależnie od zwykłego postępowania przed sądem powszechnym) skorzystać także z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń.
- W powyższym celu można:
- zwrócić się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu,
- skorzystać z pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika praw konsumenta lub organizacji społecznej, do której statutowych zadań należy ochrona konsumentów,
- skorzystać z platformy ODR (Online Dispute Resolution), która służy do internetowego rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami, jeśli spór dotyczy zobowiązań wynikających z umowy zawartej przez internet.
- zwrócić się do stałego polubownego sądu konsumenckiego z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej umowy.
- Dodatkowe informacje odnośnie pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń można uzyskać także na stronie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
11. Dane osobowe (RODO)
- Administratorem danych osobowych Klienta jest „ohh Gaia” Elwira Stachowiak.
- Dane osobowe przetwarzane są w celu realizacji zamówień i prowadzenia konta Klienta.
- Klient ma prawo dostępu do swoich danych, ich poprawiania, żądania usunięcia oraz sprzeciwu wobec przetwarzania.
- Szczegółowe informacje znajdują się w Polityce Prywatności dostępnej pod adresem [link do polityki prywatności].
12. Postanowienia końcowe
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym regulaminie zastosowanie mają przepisy prawa polskiego.
- Żadne z postanowień Regulaminu nie wyłącza lub w żadnym stopniu nie ogranicza uprawnień konsumenta (i Przedsiębiorcy Uprzywilejowanego) wynikających z przepisów prawa.
- Umowa zawierana jest w języku polskim.
- Sprzedawca może dokonywać zmian Regulaminu w każdym czasie, przy czym zmiany takie mają zastosowanie do zamówień złożonych po opublikowaniu nowej wersji Regulaminu, a w przypadku (i) wcześniej zawartych Umów o świadczenie usługi cyfrowej lub usługi elektronicznej, a także w przypadku (ii) klientów posiadających Konto w sklepie – klient będzie powiadomiony o zmianie Regulaminu i możliwości nie zaakceptowania nowej treści.
- Regulamin obowiązuje od dnia 01.11.2025